Lijkt een tuinhuisje jou ook wel wat? Leuk! Lees voordat je besluit je in te schrijven ook de huisregels en statuten. Daarin staat belangrijke informatie over het gebruik van tuin, huis en de vereniging.

OP DIT MOMENT IS ER EEN WACHTLIJST EN IS HET NIET MOGELIJK UZELF IN TE SCHRIJVEN. WIJ HANTEREN EEN LEDENSTOP. 

 

Weet waar je aan begint

Een paar basis beginselen:

  • je wordt lid van een vereniging en bent daarmee met ons (mede) verantwoordelijk voor het onderhoud van het hele complex, niet alleen jouw eigen tuin
  • een volkstuincomplex heeft onderhoud nodig. Voor alleen BBQ en gezelligheid kun je beter naar het park gaan
  • wekelijks gemiddeld 6 uur tuinonderhoud om je eigen tuin en huisje in orde te houden (gras maaien, snoeien, planten)
  • verplicht jaarlijks een aantal werkbeurten om te helpen bij het gemeenschappelijk onderhoud (gemeenschappelijke beplanting, onderhoud clubgebouw, paden, enz.)
  • het bijwonen van een Algemene Ledenvergadering (over het algemeen 1-2 keer per kalenderjaar).

 

De basiseisen:

  • Je kan je alleen inschrijven als je een inwoner en woonachtig bent in Rotterdam. Dat laat je ons zien aan de hand van jouw GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) Woont u buiten de gemeente Rotterdam heeft reageren geen zin.
  • U dient ouder zijn te zijn dan 18 jaar.
  • Laat via het onderstaande formulier eerst je gegevens achter. Wij nemen daarna contact met je op en nodigen je uit voor een gesprek om de mogelijkheden en wensen te bespreken. 
  • Alleen leden van onze vereniging kunnen een tuinhuisje bezitten. 

 

  • Na acceptatie dien je inschrijfgeld te betalen en wordt je aspirant-lid.
  • Op volgorde van inschrijving worden potentiële kopers uitgenodigd.
  • De huisjes zijn op zicht door opgeleide taxateurs op waarde geschat. Op zicht, want zo is bijvoorbeeld het prikken in hout niet toegestaan.
  • Schuur en schutting worden meegenomen in de taxatie. Net zoals de waarde van de planten in de tuin. Dit vormt tezamen een prijs exclusief eventuele kosten voor overname.
  • De overname is gebaseerd op een reëel bedrag voor de over te nemen goederen. Dit gaat altijd in goed overleg met de verkoper. Het bestuur van de vereniging staat hier buiten.

 

Bij de overdracht houden we rekening met het volgende.

  • De verkoper heeft aan het begin van het jaar alle kosten voor het jaar reeds voldaan en ontvangt bij de overdracht de niet genoten maanden retour.
  • De koper betaalt de resterende maanden.
  • De verbruikskosten zoals water en elektra voor het lopende jaar betaalt de verkoper tevens bij overdracht. 
  • De overdracht wordt financieel en administratief begeleid door het bestuur. Er wordt commissie berekend over de taxatieprijs (excl. overname)